fbpx

Kurumsal Kimliğin Önemi

Kurumsal Kimlik

Kurumsal kimlik !

Kurumsal kimlik, bir şirketin kendine has, marka değeri olan belirli bir görüntünün ifadesidir. Kurumsal kimlik nedir ? Kurumsal Kimlik nasıl tasarlanır?

Kurumsal kimlik, bir şirketin kendine has, marka değeri olan belirli bir görüntünün ifadesidir.

Kurumsal kimlik, bir şirketin kendine has, marka değeri olan belirli bir görüntünün ifadesidir. Kurumsal kimlik; reklam ve tanıtım malzemelerinde kullanılan renklerin tasarımından logosunun tasarlanmasına kadar geniş bir alana yaygın olarak uygulanabilen bir tasarım tekniklerinden biri olup daha çok modern ve gelişmiş şirketlerde uygulanan bir uygulama olmuştur.

Kurumsal Kimlik Nedir? Kurumlar arasında yapmak istediklerinizi anlatabilmeniz için gerekli olan unsurlar nelerdir?

Kurumsal kimlik nasıl tasarlanır?

Kurumsal kimlik, bir firma veya markanın duygusal görünümünün ifadesidir. Kurumsal kimlik, bir firmanın insanlarla iletişimi içinde oluşturacağı algıyı belirlerken, müşterilere ya da potansiyel müşterilere, çalışanlarla beraberinde getirmektedir. Kurumsal kimlik; firmanız veya markanızla ilgili tanımlar yapmaya yardımcı olurken; müşterilerinizin ne diyeceklerini de belirlerken yardımcı olurken bu sözcük; “kendine has” bir değer taşır. Bu nedenle kurumsal kimlik tasarlamak isteyen firmalar için bazen zorluklar yaşanabilir ancak bu zorluklar tamamen başarabildikleri zamanlarda çok daha güzel sonuçlara ulaşacak rahatlama yaratacak olabilirler.

 

Kurumsal kimlik nedir ?

Kurumsal kimlik, bir şirketin kendine has, marka değeri olan belirli bir görüntünün ifadesidir. Kurumsal kimlik sadece görsel veya işitsel yönden değil aynı zamanda içerik bazında da tanımlanabilmektedir.

Kurumsal kimlik olmadan önce şirketlerin başarısında maddi ve manevi kaynaklarına bakmakta fayda vardır. Bir şirketin en temel gereksinimi olan maddi kaynağı doğru yönlendirerek kullanmasını sağlamaktadır. Her şeyden önce üretim faaliyetinde bulunmaktadır; fakat bu işlerden başka birçok faaliyete de devam ederler (pazarlama dahil).

Kurumsal kimlik aşamaları !

  • Kurumsal Kimlik Tasarlama
  • Kurumsal Kimlik Tasarlamak
  • Kurumsal Kimlik Tasarlamayı Nasıl Yaparım
  • Kurumsal Kimlik Tasarlamasından Sonra Neler Olacak

Kurumsal Kimliğin önemi !

Kurumsal Kimlik Tasarımında en önemli faktörlerden biri; firma unvanıdır. Firma unvanı her zaman ve her yerde üzerinde kendini göstermelidir. Bunun için uygun bir şekilde tasarlandığı sürece firmamızda çok daha güçlü ve etkili bir tasarıma olacaktır.

Firmamızda kullanabileceğimiz renklerin seçimi de her zaman olduğu gibi çok önemlidir. Renkleri doğru seçtiğimizde hem işimizi hem de müşterilerimizi memnun edebiliriz. Ayrıca kullandığımız fontlar da çok önemlidir ve bu fontlarla ilgili bize göre en ideal olanlar Adobe Garamond’dur

  • Kurumsal kimlik çalışmalarınızda farklı bir bakış açısına sahip olmanız gerekir. Kurumsal kimlik tasarlamanızda en önemli unsur; şirketinizle ilgili neyi yapmak istediğinizdir. Örneğin, bir işletmenin yüksek profilli olmasa bile, bu durumu fark edebilmek için sadece iletişim stratejisinizi düzenlemek yeterli olacaktır. Ayrıca bir şirketin kendine has bir imaj oluşturabilmesi için bununla birlikte her sektörde olduğu gibi farklılaşma iddiasında bulunmasa da; üretkenlik, verimlilik veya başarılarla ilgili konular henüz gelişmemiş olsa da yeterince tanınmaktadır.